lördag 27 augusti 2011

Aktiviteter och dåligt med sömn!

Skrev en blogg igår men skrev aldrig klart.Igår va vi på baby sång i avesta församling.Är min vän I som håller i det.Med på sången va även S och hennes dotter och L och hennes son.Sången är mellan 10-12 vilket är en lite dum tid för oss.Vi tog oss dit iallafall och jag kände mej inte så trött trots att vi sovit dåligt.Det va väldigt mysigt så det kommer vi gå på varje fredag!Nu har vi två fasta aktiviteter i veckan.Babysim på tisdagar o babysång på fredagar!

Lilla O har börjat vakna mer på nätterna,eller hon har gjort det natten till igår och natten till idag.Hoppas inte att det fortsätter...Sen vaknar hon vid sex och vill inte somna om.Men det är väl för att J är ledig,när vi är ensamma hemma brukar hon oftast somna om,hahaha.Som tur är sover hon middag på fm så då kan jag ta igen sömnen lite.Och så brukar J gå upp med henne så jag får sova!!

Vi har gått upp vid sju och äta gröt.Har inte så mycket bröstmjölk kvar verkar det som.Det måste gå flera timmar för att jag ska ha mjölk.Men det är inget jag är speciellt ledsen över,har ändå tänkt sluta amma snart.Måste ju göra det innan nästa kommer.Nu äter ju O såpass mycket annat oxå.Gröt på morgonen,banan eller kiwi till mellanmål,smakportion till lunch(just nu är det potatis o majs),mosad frukt till mellanmål på em och sen gröt på kvällen.Bröstmjölk dricker hon på kvällen,natten och morgonen(om det finns nått)Så nu vet ni det...

Nu ska vi kolla på film,dom väntar på mej här.blir kanske en till blogg ikväll!
kramkram

1 kommentar:

CatrineL sa...

Skönt att du kunnat amma så länge ial. Det har nog gjort gott för tösen :-)
Tror även att min mjölk börjar sina. Alice måste äta så ofta.
Men det får vi se på vikten i September. Man hoppas på det bästa och att jag inbillar mig :-)