måndag 24 oktober 2011

namngivning/födelsedagskalas




Igår var det dax!Som tur va kände vi oss piggare i förkylningen.Hade inte varit så roligt att bli tvungen att ställa in!
Vi hade hyrt grytnäs gammelgård.Det är en väldigt fin och lagom stor lokal.Vi var där några timmar tidigare för att duka och fixa,tiden gick väldigt fort.Men vi va klara när gästerna kom.

När vi skulle börja med namngivnings ceremonin så hade lilla O somnat i morfars famn.Det kändes väl inte så lyckat men vi satte igång som planerat ändå.Lilla O sov sej igenom det hela och vaknade precis när det var slut!Så här gjorde vi:
Först hälsade jag gästerna välkomna
Sång av Jockes syster
Jag berättade hur det gick till när Olivia fick sitt namn,vad det betyder,hur många som heter Olivia osv.
Lilla J läste en dikt
Vi "gav" Olivia hennes namn och satte på henne ett halsband med ett O.
Jockes syster sjöng igen.

så gick det till på våran namn ceremoni.

Efter det så serverade vi mat.När vi ätit blev det tips promenad.Frågorna handlade om mej och Lilla O.Sen blev det tårta och jag berättade rätt svar på frågorna.
Jag öppnade presenter oxå!Vi fick mycket fint både jag och lilla O.Idag har vi tittat och lyssnat och läst i en bok som lilla J fick.Boken handlar om djur och när man bläddrar så låter det på vissa sidor!Lilla O tyckte det va spännande.Mest intressant va tvättbjörnen verkade det som!

kramkram

Inga kommentarer: